עוגת שוקולד ותפוחים קלה ומהירת הכנה


מתכון מבית הספר של שוקולד "ולרונה", עוגה זו הינה עוגה לאוהבי שוקולד מריר, היא ללא סוכר, וטעימה יותר יום למחרת, למען האמת לקח לי זמן קצת כדי ללצוד לאהוב אותה, אבל זה מהטעמים המשובחים, הייתי צריך לאכול הרבה קוויאר כדי ללמוד לאהוב אותו!, כך גם העוגה הזו.
בכלל נוחכתי שכל הקינוחי שוקולד שלי טובים יותר יום או יומיים לאחר מכן
וזה בגלל שאני עובד רק עם שוקולד וולרונה, שנותן אפקט נוסף שאין בשום שוקולד אחר!!!, יסלחו לי הבלגים, אבל זה מה שאני חושב.

מתאים לתבנית 22 ס"מ, אפשר להגיש 6-8 מנות, לתבנית 26 ס"מ המצויה יותר
הכפילו במקדם של פי 1.4.
תנור לטמפ' 180/190

3 תפוחים (עדיף עגולים אדום/חום אם אין אז אחרים), מקולפים, מגולענים וחתוכים גס
100 גר' אגוז לוז שבור
250 גר' שוקולד וולרונה קצוץ מסוג קראיב 66%
150 גר' שמנת מתוקה 38 %
3 חלמונים
1 כף קורנפלור
3 חלבונים
50 גר' דבש(3 כפות)
חמאה למריחת התבנית
מעט אבקת סוכר וקינמון

הכנה

  • לערבב תפוחים ולוז ולהניח בצד
  • להרתיח את השמנת וליצוק אותה על השוקולד הקצוץ בפעמיים שלוש, כלומר ליצוק חצי ולערבב בעזרת כף מלמין או עץ, להוסיף עוד חצי ולערבב עד שתהיה תערובת יפה חלקה ומבריקה של שוקולד.
  • לימזוג על החלמונים והדבש ולערבב לאחר מכן להוסיף את הקורנפלור מבלי שיהיו גושים.
  • להקציף חלבונים ל"פסגות רכות".
  • לאחד בין המסה של החלבונים המוקצפים למסה של השוקולד שליש ושני שליש(כלומר שליש חלבון למסה הפושרת, לערבב בעזרת כף ולהוסיף את שאר החלבון המוקצף ולקפל בעזרת לקקן.
  • ליצוק את המסה לתבנית המוברשת בחמאה.
  • לפזר מלמעלה את התפוחים והאגוזים
  • מעלהם לפזר אבקת סוכר וקינמון
  • כעבור 25-30 דקות סכין או קיסם אמורים לצאת יבשים.
  • לצנן ולהגיש מיד או למחרת, אפשר לשמור בקירור, לא מומלץ להקפיא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שטרודל דוט קום - תודה על פנייתך