בצק פיצה דק ראשון מתוך 2 פרסומים - רונן לביא

יש כמה וכמה סוגי בצק פיצה, כאן אתן בצק מצויין שההינו עושים אותו בבית הקפה שלי, בצק זה הוא בצק דק, מהיר הכנה, קל הכנה ופשוט טעים, קצר אבל ממש קצר הרבה מאוד תשבוחות.
החלטתי לכצוב דוקה על בצק זה מפני שהוא יוצא טוב מאוד גם בתנור ביתי, והסיכוי להצליח הוא ממש טוב, האמינו לי תוך חצי שעה אפשר להכין איתו פיצה, יותר מהר משליחות של פיצה, אבל עדיף לתת לו יותר זמן תפיחה, הוא רק משפר טעמים.
להלן המרכיבים ל 8-9 יח', מבחינתי זה אישיות, אם חסר לכם מלח בטעם אז בפעם הבאה תוסיפו בין 3 ל5 גר' מלח לכמות הרשומה מטה.
המרכיבים
1000 גר' קמח לבן (עדיף שטיבל 2, או קמח לחם קשה)מנופה
15 גר' מלח
20 גר' שמרים יבשים או 50 טריים
500 גר' מים קרים
קורט סוכר
170 שמן זית

הכנה
ללוש את כל החומרים למעט השמן, כ 3 דקות, להוסיף את השמן האיטיות תוך כדי לישה, יש תחושה שהבצק "מתפרק", זה בסדר, להמשיך ללוש עד שנהיה בצק חלק, ויפה, לישה ארוכה תהיה טובה כאן, לכן כתבתי מים קרים, להזכיר לכם ב 26 מעלות הגלוטן מתפרק ולא צריך להגיע לזה, (לא לשכוח להפריש חלה).
התפחה שעה
הורדת האוויר, לגלגל לגליל ארוך, ולחלק ל חצי וכל חצי לחצי, וכל רבע לחצי, כך חילקנו בעצם ל 8, לכדרר לכדורים,
לתת להם לנוח 10 דקות, למעוך אותם מלמעלה ל"פיתה" עבה, ולתת מנוחה 20 עד 30 דקות, בינתיים להרים תנור ל 220 עד 250 מעלות.
ליפתוח בצק עם מארוך על משטח מקומח, כדאי לקמח גם מלמעלה מעט, עובי דק 4 3 - מ"מ, קוטר 25-30 ס"מ ,למרוח רוטב עגבניות לפי טעמכם, בדרך כלל בסיסי, למרוח גבינת מוצרלה וממה שרוצים, להשאיר בשוליים 1 ס"מ חשוף, חשוב לא למרוח הרבה רוטב !!!, לפזר מעט קמח לבן מעורבב עם מעט קמח תירס או סמולינה על המגש ועליו להניח את הפיצה, זה השיטה הקלסית, וורסיה שניה היא למרוח שמן על התבנית ועליה את הפיצה זה כמו ש"טוני ווספה" עושים, מה שיתן לנן אפקט מטוגן וסוג אחר של קריספיות, להכניס לתנור הלוהט, מס דקות , עד שרואים שהוא אפוי טוב בצדדים, וקדימה, תנו בראש.
אני מחכה לתגובות, אבל אנא ממכם כיתבו לי איך היה.
(דרך אגב כניראה שאני פותח פיצריה קטנה כאן בגולן, אספר על התפתחיות בהמשך).
ביי שנה טובה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שטרודל דוט קום - תודה על פנייתך