סופלה שוקולד - רונן לביא

מתכון לפסח, מתכון לפסח, קוקוס שמוקוס, בוטנים, שקדים אני יודע מה עוד?, זה תמיד טעים לי בשלושה ימים הראשונים של פסח, וזהו, ממש זהו, נמאס לי מהר, קשה לי עם המוצרים המגבילים, אגב קשה לי גם עם העינין שדווקה בפסח, יוצאים הרטבים הכי טעימים לתבשילים ואין לי לחם לנגב את מה שנשאר בצלחת, חוץ מזה עלי להודות אני לא כל כך בקי במתכונים מצויים של "אמהות"טובות, מה לעשות התחלתי בקשה ובמסובך יותר, נו מה לעשות זה אני.

בקיצור נתבקשתי לכתוב מתכון לפסח, רציתי מייד שחיתות, שיהיה לי מתוק בסיום ארוחת השחיתות של ערב החג הגדול הזה

הקינוח הראשון שעלה לי לראש זה דווקה פונדט שוקולד, או סופלה כמו שרובנו מכירים.

להלן המתכון :


שלב א - הכנה מוקדמת יום לפני
200 שוקולד
170 חלב
180 שמנת
אגוז גלוקוז
(אנחנו משתמשים במושג אגוז או ביצה, כדי להגיד את כמות הגלוקוז, גודל אגוז או גודל ביצה)
לעשות גנש להקפיא, את הגנש נכין בדרך הבאה, שמנת, חלב וגלוקוז, עד להרתחה במיקרו או על גבי להבה, ליצוק על גבי השוקולד הקצוץ, לערבב, להמיס, לימזוג לסיליקון תבנית טראפלס(sf027), חשוב להניח את תבנית הסיליקון ע"ג מגש מבעוד מועד, לימזוג את הגנש ולהעביר למקפיא.

שלב ב' יום למחרת

500 שוקולד מריר 70%.
חמאה 500

להמיס בבן מארי

10 ביצים
אבקת סוכר לבן 500
לערבב במהירות בינונית -לא להקציף,למי שאין מיקסר אפשר גם ידני.

לאחד בין המסות,
להוסיף 160 גר' קורנפלור
3 כפות גדושות קקאו

לערבב הכל.

להשאיר לצינון, יש אפשרות גם לצנן או לקרר לטמפרטורה של הזלפה, שזה מאוד מקצועי, אך אפשר לוותר על זה.

למזוג או להזליף לכל קוקוט כ 1 ס"מ גובה.

להניח את הגנשים הקפואים מיום אתמול, ולמזוג או להזליף עוד מסה, כך שלבסוף התוצאה שנקבל היא, גנש קפוא, מוקף המסה קרירה או טמפ' חדר, 1 ס"מ מתחת לגנש, ו1 ס"מ מסביב לו ומעליו.

מייד נכניס לתנור בטמפ' 180 מעלות, כ7 עד 10 דקות(יהיה צורך לדעתי להתאים את האפיה לפי התנור שלכם, עד שתגיעו לתוצאה מושלמת, נוציא ונקפיא בהזדמנות הראשונה.

הכמות הנ"ל מספיקה לכ 24 יח'.

אחסנה של סופלה יכולה להיות במקפיא תקופה לא קצרה, אפילו חודש, ובמקרר מס' ימים עיף כמה שפחות.

הגשה - חימום המקרוגל, על גבי צלחת הגשה, כ 3- עד 40 שניות, צריך להיות מבחוץ חמים, ומבפנים נוזלי.

אפשר לקשט ב סירופ שוקולד ובקרם אנגלז, או קרם פירות (ראה בבלוג זה קרם אנגלז או קרם שוקולד מהיר)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שטרודל דוט קום - תודה על פנייתך